joi, 31 ianuarie 2013

reconditionare lampa petrol

Restaurare lampa cu petrol
Obiectele vechi de cupru sau alama atrag privirea si daca sunt si lucioase atunci sunt cu atat mai aspectuoase.
Stiind ca alama este un material usor de prelucrat sau de lustruit, reconditionarea obiectului si aducerea acestuia intr-o forma stralucitoare nu dau atat de multa bataie de cap .
Dificil in reconditionarea acestor obiecte este felul in care sunt imbinate si forma acestora, pentru ca producatorul folosindu-se de faptul ca lucreaza cu un material moale i-a permis producerea unor forme care sunt mai greu de curatat.
Deci, am o lampa cu petrol plina de oxid:






Dezasamblarea nu a fost dificila, iar primul tratament aplicat a fost curatarea cu aburi, puteam folosi si un tratament cu otet dar am decis sa fac o proba cu abur. In cea mai mare parte oxidul a fost indepartat:


Apoi am trecut la slefuirea cu abratex a piesei, folosind granulatie medie dupa care granulatie fina si la sfarsit am lustruit cu pasla pe care am aplicat pasta de lustruit alba.



In continuare am aplicat acelasi tratament si celeilalte parti a lampii cu acelasi rezultat, mai jos se pot vedea luciul oglinda dat lampii si materialele utilizate la reconditionare, abratex de granulatii diferite in functie de adancimea zgarieturilor din piesa, pasla de lustruit, si unealta de lucru care are turatie variabila. Viteza pe care am reglat-o in timpul lustruirii pieselor a fost 2.




2 comentarii:

  1. buna. si eu sint din cluj si as avea o lampa de reconditionat in sensul in care este rupt sistemul de insurubare. eventual dc sinteti dispus sa ma ajutati va rog sa ma contactati la [mariuscodrea1981 a-rond yahoo punct com]

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. defectiunea la filetul interior sau exterior, necesita, dupa lipire cu cositor sau alamire refiletarea in functie de filetul folosit cautati ori un instalator daca filetul este de teava, sau un strungar, filetul evident nu este metric, si necesita tarozi speciali. trimiteti o fotografie si va directionez.

      Ștergere