sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Reconditionare ornamente auto

Pentru ca de cele mai multe ori ornamentele masinilor clasice si nu numai arata varsta la care au ajuns si conditiile nefavorabile la care au fost supuse iar achizitionarea unor alte ornamente este sau dificila sau foarte costisitoare, am decis sa facem cateva incercari de restaurare a ornamentelor, atat a celor din aluminiu cat si a celor din inox. Veti vedea in continuare metodele de lucru cat si materialele cu care am procedat la readucerea stalucirii pe aceste ornamente.
Am ales sa folosim materiale abrazive noi pentru a economisi timp si am trecut de la munca manuala directa la utilizarea uneltelor din dotarea proprie. Astfel, pentru o placa de aluminiu zgariata am utilizat un flex cu turatia reglabila, insa atentie mare se lucreaza la turatie mica pentru a nu distruge piesa de reconditionat. Cu succes se poate folosi si masina de gaurit deoarece materialele de slefuit se gasesc si in formatul pentru masina de gaurit.
Materialele utilizate sunt un abraziv elastic, abratex si pasla cu pasta de polish


Indepartarea zgarieturilor in prima faza cu abrazivul elastic, urmat de slefuirea cu abratex initial cu granulatie mai mare apoi cu granulatie mai fina.
Slefuirea am facut-o cu un flex fixat pe turatie mica
dupa care am aplicat pasla in doua etape. Prima slefuire a fost cu pasta verde, urmata de slefuirea cu pasta alba pentru luciu oglinda.
Rezultatul este unul foarte bun iar timpul de lucru sub jumatate de ora.
materialele recomandate

O alta aplicatie a fost pe un ornament de BMW foarte zdrentuit de pietrisul ridicat de pe sosele.
Materialele au fost aceleasi.

Ornamentul este din inox astfel ca am reusit sa il slefuim si sa readucem luciul initial.


Ornament butuc roata fata supus aceluiasi tratament
si dupa 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu