marți, 12 mai 2015

reconditionare roata mica cu spite

Am gasit roata asta buna de aruncat, si am zis ca e potrivita pentru a incerca sa o "spitez din nou " pentru a vedea cat de dificila poate fi inlocuirea spitelor:





spitele originale nu s-au mai desurubat din cauza ruginii, indiferent ce "tratamente" i-am aplicat: cu ulei, cu motorina, cu lichid de frana. Toate s-au rupt.

Am tratat axul si cercul cu deruginol, pe talonul rotii am curatat cu disc din abratex si smirghel
apoi  l-am vopsit cu argintiu.
Procedeul de spitare nu e foarte complicat, dupa ce vizionezi doua tutoriale reusesti sa refaci roata, o roata mai mare e mai complicat de facut insa nu imposibil.
Un avantaj il ai atunci cand montezi spitele la loc daca nu strangi mult pe filet din primul moment, evident ca undeva nu se aseaza si trebuie desfacute cateva....
Pentru ca nu am gasit spite asa mici am folosit spite indoite de bicicleta, la care au renuntat altii. Le-am taiat si am refacut filetul.
rezultatul - o roata functionala

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu