marți, 26 martie 2013

materiale pentru reconditionare

Din observatile facute de mine sunt doua curente bine definite, reconditionarea cu metode si materiale identice sau apropiate de cele folosite in perioada in care a fost produsa piesa reconditionata, si reconditionarea cu unelte moderne dar cu tratarea suprafetei, vopsea, corespunzand perioadei de fabricare. Eu sunt pentru a doua varianta, aceasta aduce un consum mai mic de timp si implicit de buget.
Cei care fac parte din prima categorie spun ca daca lucrezi mai mult la o restaurare te vei bucura mai mult de rezultat, insa eu consider ca timpul castigat prin terminarea mai repede a lucrarii imi va da mai mult TIMP sa ma bucur de lucrare, si o economie pentru a incepe o alta.
Cautand materiale si informatii am facut mai multe incercari si bineinteles nu exista panaceu pentru om nici metoda perfecta sau materialul cu care sa poti efectua toate restaurarile indiferent de material.
Am ramas surprins de un material abraziv mai nou (nou pentru ca l-am gasit eu recent) elastic abraziv, il folosesc atunci cand nu vreau sa intru adanc in materialul prelucrat si doresc sa efectuez o slefuire buna in suprafata. Avantajul acestui material este ca poate fi modelat in orice forma si este usor elastic, ajutand astfel in locurile greu accesibile sau la materiale moi de genul aluminiu, cupru, alama...
Si pentru ca  am spus elastic sa arat si despre ce este vorba:






3 comentarii:

  1. Buna ziua,

    Am un ibric din cupru si as dori sa il reconditionez: l-am folosit si acum are multe pete mici cenusii. Este posibil sa vi-l trimit pe posta pentru reconditionare? In plus, cat m-ar costa acest proces? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere