duminică, 23 aprilie 2017

Lustruire (reconditionare) far matuit

Problema farurilor matuite e tot mai des intalnita in special la farurile din plastic, acestea deteriorandu-se mai usor in contact cu nisipul si pietrisul ridicat de pe carosabil, un carosabil plin din pacate cu tot fel de resturi abrazive care actioneaza dur asupra intregului autovehicul nu numai a farurilor.
Exista multe ateliere specializate in reconditionarea farurilor insa cu un pic de rabdare si cateva unelte potrivite pentru polish, putem reconditiona acasa farurile.



Am executat polish pe trei modele de faruri si pe stopuri. Pentru cei ce cred ca rezultatul este unul bun pot incerca.


Necesar:
Coli de smirghel rezistent la apa cu urmatoarele granulatii 800; 1500; si 2000.
Se poate continua si cu smirghel de 3000 insa doar daca solutia de polish nu face fata.
Si pasta de polishat plastic, eu am incercat cu pasta lichida de polishat achizitionata de la magazin.

Eu am slefuit toata suprafata cu smirghel CU APA incepand de la 800, daca abraziunile sunt adanci se poate urca granulatia pana la 600, apoi 800 si 1500 samd.




Deci pe suprafata farului am stropit cu sprituitoare cu apa dupa care se smirgheluieste suprafata circular pentru a nu produce linii pe suprafata farului.
Apasarea trebuie sa fie fina.

O data smirgheluit farul, dupa uscare, va avea o textura mata fina, pe aceasta textura mata daca se observa zgarieturi, se poate creste granulatia pana la 600, dupa care se revine la 800 samd.

Se curata cu o laveta uscata moale suprafata, lucru important deoarece impuritatile ramase vor actiona in continuare ca abraziuni si vor zgaria suprafata in loc sa o lustruiasca.


Pasta de polishare am folosit-o pe un disc de burete, nu de pasla deoarece discurile de pasla in frecare degaja mai multa caldura decat buretele, acest fapt poate duce la arderea plasticului si implicit la deteriorarea lucrarii.
La fel de important este faptul ca la polishare, lustruirea plasticului turatia trebuie sa fie sub 5000 rot/minut. Din incercarile facute de mine rezultatul cel mai bun l-am obtinut la aprox 3000 rpm.

Miscarea pe suprafata trebuie sa fie continua si lina pentru a nu incalzi suprafata, si pe cat se poate stropita usor cu apa pentru a reduce frecarea.
Rezultatul trebuie sa fie asa:





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu