luni, 25 ianuarie 2016

Curatare piesa din aluminiu de stratul de oxid

Am intalnit situatii unde una sau mai multe repere din aluminiu erau foarte oxidate si dupa sablare am observat ca erau si zgariate destul de adanc.
Pentru aceste piese aveam doua optiuni lustruirea sau satinarea.
Pentru lustruirea lor trebuia rectificata piesa pana in punctul cel mai adanc al zgarieturilor si apoi procedura de lustruire a aluminiului, ar fi durat mult si in unele cazuri forma piesei de curatat poate da dificultati in rectificarea suprafetei. Dificultati privind suprafata prelucrata, daca piesa este rotunda si nu dispui de strung sau pe suprafetele fatetate se poate intampla ca una din ele sa fie mai adanc slefuita decat celelalte si aspectul general al suprafetei va avea de suferit.
O optiune ar fi satinarea suprafetelor, acolo unde evident se preteaza o astfel de lucrare.
Eu am folosit pentru satinare un disc de abratex montat pe un slefuitor orbital pneumatic.
Evident satinarea mai poate fi facuta si prin alte metode sau materiale.
In schimb satinarea se poate folosi si pentru piesele de inox zgariate astfel matuirea suprafetei va "ascunde '' zgarieturile.

Piesa de aluminiu pe care trebuia sa o curat de oxid.




Piesa curatata cu disc din abratex granulatia 180. 

Suprafata obtinuta dupa curatare.

Am testat si pe tabla de fier 





si aici in paralel aluminiu si tabla ''neagra'' 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu