sâmbătă, 29 noiembrie 2014

Reconditionare pompa tractor pentru stropit

In starea asta a fost achizitionata de prietenul meu Radu






 Apoi a fost desfacuta si pregatita de interventia chirurgicala, veti intelege de ce








 cand am desfacut corpul pompei au plecat si mustele din zona




 apoi am inceput sa testez ce ar dizolva piatra si restul depunerilor:


 aici am incercat apa cu otet, nu merita incercat doar vin mustele alfel nici un rezultat vizibil
apoi
 apa cu clor
 nimic nici o reactie
atunci am folosit ceva mai hard




 sablarea, a rezolvat situatia iar piesele au redevenit functionale,







 supapele de sens au fost la fel de incarcate cu materialul depus de-a lungul timpului



 iar prin valvele de cauciuc sparte apa a patruns in zona mecanismului si impreuna cu uleiul de acolo a devenit o pasta greu de indepartat.
am reusit insa cu motorina pensulata pe fiecare piesa sa indepartez uleiul cu apa.






 dupa spalarea cu motorina a urmat o spalare cu benzina si motorina in amestec pentru a dizolva toate impuritatile si a pentru curata absolut tot uleiul "branzit". Iar apoi remontarea  cu inlocuirea valvelor de cauciuc deteriorate cu unele noi.
trebuie tinut cont atat de diametrul exterior al valvei cat si de adancimea la care trebuie sa coboare pentru a nu exista frecare cu exteriorul.



La supapele de sens e o mica problema, la acestea pe langa faptul ca au fost infundate, partea in miscare din fier s-a deteriorat in contact cu lichidul de stropit acesta fiind sau acid sau bazic.
pentru a avea o supapa de sens eficienta inchiderea trebuie sa fie cat mai buna fara distante intre partea fixa si mobila. astfel am slefuit partea mobila asezand smirghel granulatie 1200 pe o bucata de scandura iar partea de slefuit se misca circular pana la uniformizarea suprafetei.

 Dupa curatare si rectificare acestea se fixeaza la locul lor cu silicon de etansare( eu am folosit silicon rosu pt garnituri)




masurare si achizitionare valve cauciuc.



la fixare pentru strangere am folosit un electrod de 3mm fixat in gaura axului altfel surubul se va invarti in gol fara a avea o strangere eficienta, iar apoi din cauza miscarii permanente lichidul de stropit va ajunge in baia de ulei unde va deteriora mecanismul.



silicon negru pentru fixarea conductelor de intrare si iesire, acestea fiind intrare jos iesire sus.

am strans lateralele atata timp cat siliconul nu era intarit, iar la uscat a ramas o saptamana.
nu am optat pentru revopsire astfel da impresia de folosit si un aspect mai comun.


si pompa functioneaza

Intre timp Radu a vopsit sasiul si bazinul de fibra de sticla.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu