Am deschis acest blog pentru a arata cate poti repara singur, documetandute si folosind materiale noi, exceptie desigur unde este absolut obligatoriu a se folosi metode si materiale specifice restaurarilor!
marți, 30 septembrie 2014
luni, 29 septembrie 2014
Curatarea, lustruirea elementelor cromate de pe mobra
Datorita faptului ca a stat mult in ploaie si a loviturilor suferite in timpul exploatarii anterioare unde pietricelele au lovit cromul au aparut petele de rugina.
nici praful depus impreuna cu umezeala nu a ajutat la mentinerea stratului de crom.asfel incat, arata, in acest moment jalnic tort cromul de pe motoreta.
Dupa o spalare cu apa si sampon auto aratau la fel ca si inaite de spalare, apa a dus doar ultimul strat de praf doar.
Pentru a nu produce coroziuni mai mari nu am folosit la spalare detergenti mai puternici pentru indepartarea mizeriei ca acestia sa nu intinda stratul de coroziune.
Astfel am recurs la urmatoarea procedura am folosit in prima faza la curatare
murdare si pline de rugina
am incercat varianta frecarii cu staniol si functioneaza
nici praful depus impreuna cu umezeala nu a ajutat la mentinerea stratului de crom.asfel incat, arata, in acest moment jalnic tort cromul de pe motoreta.
Dupa o spalare cu apa si sampon auto aratau la fel ca si inaite de spalare, apa a dus doar ultimul strat de praf doar.
Pentru a nu produce coroziuni mai mari nu am folosit la spalare detergenti mai puternici pentru indepartarea mizeriei ca acestia sa nu intinda stratul de coroziune.
Astfel am recurs la urmatoarea procedura am folosit in prima faza la curatare
asa aratau inainte de curatare
si dupa
acolo unde e sarit cromul pe suprafata mare ar necesita o recromare a intregii piese insa in functie de costul cromarii cel mai probabil va fi inlocuita cu o piesa de pe o "donatoare".
in schimb unde erau doar puncte de rugina de 2 chiar 3 mm dupa lustruirea pieselor cromate acestea arata suficient de bine incat sa-si reia locul pe motor.
Rotile
am incercat varianta frecarii cu staniol si functioneaza
Esapament mobra 50 S
Despre esapamant arata destul de rau are cateva indoituri, si a incepus sa intre rugina prin cromare.dupa ce voi lustrui tot esapamentul vad daca necesita o recromare sau ramane doar lustruit.
Asa arata dupa curatare de depuneri
urmeaza lustruireaesapamentului, si curatarea filtrului de zgomot.
Filtru de zgomot a fost sablat,
urmeaza lustruirea esapamentului iar daca zgarieturile nu le voi putea indeparta, trimiterea la recromat in functie si de bugetul consumat de restul lucrarilor.
duminică, 14 septembrie 2014
Rezervor mobra 50 s
Munca continua la reservoarele de mobra, curatare rezervor, vopsire si aplicarea stikerelor
in interior le-am tratat cu solutie impotriva ruginii Evipas, in concentratia urmatoare la 100mll de evipas si jumatate de litru de apa cam 2 ore. rezultatul il vad bun a curatat rezervorul, dar acesta nu era extrem de ruginit pt ca mai avea ulei in momentul desfacerii mobrei. celalalt rezervor arata putin mai rau insa o sa las sa actioneze 3 ore.
Lustruite cu smirghel granulatie 400 cu apa sa pot recupera stikerul original
iar aici dupa vopsire musculitele au aterizat exact pe vopseaua proaspata semn ca am nimerit culoarea "natur"
in interior le-am tratat cu solutie impotriva ruginii Evipas, in concentratia urmatoare la 100mll de evipas si jumatate de litru de apa cam 2 ore. rezultatul il vad bun a curatat rezervorul, dar acesta nu era extrem de ruginit pt ca mai avea ulei in momentul desfacerii mobrei. celalalt rezervor arata putin mai rau insa o sa las sa actioneze 3 ore.
Lustruite cu smirghel granulatie 400 cu apa sa pot recupera stikerul original
iar aici dupa vopsire musculitele au aterizat exact pe vopseaua proaspata semn ca am nimerit culoarea "natur"
Abonați-vă la:
Postări (Atom)