Avand in vedere ca unul din primii pasi in reconditionarea obiectelor metalice este sablarea am ales ca prima postare, sa vedem ce este sablarea si cu ce ne confruntam.
Ce trebuie sa stiu cand ma hotarasc sa duc o piesa la sablat este faptul ca acolo unde oxidul a cariat metalul si acesta este deformat de coroziune sigur sablarea nu va completa partea lipsa sau corodata.
Dupa sablare va iesi la suprafata orice defect anterior al piesei care a fost sau nu mascat de vopsea sau chit.
Suprafata sablata va avea un aspect mat, iar daca piesa sablata contine fier este necesara acoperirea suprafetei cu vopsea in cel mai scurt timp.
Aspectul mat este dat de materialul folosit la sablare si de granulatia acestuia. Personal sunt foarte multumit de corindon si mai putin de nisip. Corindonul il gasesc pe ce granulatii doresc, este foarte curat, nu "tine" umezeala si este mai greu decat oxizii sablati astfel ca in cabina de sablare ventilatorul ridica vopseaua si oxidul de fier iar corindonul se aseaza in cabina.
Iata cateva exemple mai jos: janta sablata de fier, o piesa de aluminiu si chiar sticla.
Dupa sablare
aici si vopsita
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu